• Concert

    31.03.2022

    A Thousand Lost Civilizations

    The Ruins of Beverast (de) + Grave Miasma (uk) + Fuoco Fatuo (it)

    » tickets

    doors: 19:00 / show: 20:00 · presales: 20 € / at the door: 25€

    Covid Safe Ticket (CST) + mask

    Billetterie: athousandlostconcerts@gmail.com

    The Ruins of Beverast

    EN -  Alexander Von Meilenwald is The Ruins of Beverast. The Ruins of Beverast is Alexander Von Meilenwald. Drummer of the fire band Nagelfar, the man launches in 2003 in a solo exploration of Black Metal with a pronounced taste for experimentation. A few interviews here and there, no website, no myspace, The Ruins of Beverast is a discreet project. However, in 2010, the project already gave birth to several collaborations and three remarkable studio albums, the last of which, Foulest Semen Of A Sheltered Elite, was released in late August 2009. Always so discreet, the man seems nevertheless to come out of his shell little by little to the point of surrounding himself and performing on stage in 2013. A year that sees him, in addition to a notable appearance at the Roadburn Festival, also complete a fourth studio album released by Van Records: Blood Vaults - The Blazing Gospel Of Heinrich Kramer. 

    In 2016, Meilenwald released an EP titled Takitum Tootem! featuring a surprising cover of Pink Floyd's "Set the Controls for The Heart of the Sun", as well as an original song that gives the EP its name, which will be found in a different form on the album that follows. Titled Exuvia, the record moves away from Black to Doom and tribal and hypnotic sounds that can be heard on the 15 minutes long track. Several tours will follow, marked by a new passage at the Roadburn to interpret Exuvia in full in 2018. After two splits in 2020, released respectively with Mourning Beloveth and Almyrkvi, The Ruins of Beverast will release its sixth album on February 5th, 2021, still on Ván Records, under the title: The Thule Grimoires.

    FR - Alexander Von Meilenwald est The Ruins of Beverast. The Ruins of Beverast est Alexander Von Meilenwald. Batteur de feu-Nagelfar, il se lance en 2003 dans une exploration en solo du Black Metal avec un goût prononcé pour l'expérimentation. Quelques interviews ici et là, pas de site internet, pas de myspace, The Ruins of Beverast est un projet discret. Pourtant, en 2010, le projet déjà accouché de plusieurs collaborations et de trois albums studio remarquables dont le dernier en date, Foulest Semen Of A Sheltered Elite, qui a vu le jour fin Août 2009. Toujours aussi discret, l'homme semble néanmoins sortir peu à peu de sa coquille au point de s'entourer et de se produire sur scène en 2013. Une année qui le voit, outre un passage remarqué au Roadburn Festival, également parachever un quatrième album studio sorti par Van Records: Blood Vaults - The Blazing Gospel Of Heinrich Kramer.

    En 2016, Meilenwald sort un EP intitulé Takitum Tootem!, qui contient une reprise surprenante de "Set the Controls for The Heart of the Sun" de Pink Floyd, ainsi qu'une chanson originale qui donne son nom à l'EP, qu'on retrouvera sous une forme différente sur l'album qui suivra. Titré Exuvia, le disque s'éloigne un peu plus du Black au profit du Doom et de sonorités tribales et hypnotiques qu'on peut notamment entendre sur la chanson-titre, longue d'une quinzaine de minutes. Plusieurs tournées suivront, marquées par un nouveau passage au Roadburn pour interpréter Exuvia en entier en 2018. Après deux splits en 2020, sortis respectivement avec Mourning Beloveth et Almyrkvi, The Ruins of Beverast sortira son sixième album le 5 février 2021, toujours chez Ván Records, sous le titre : The Thule Grimoires.

    Grave Miasma

    EN - DEATH METAL since 2002 from London, England.

    Grave Miasma’s fifth release "Abyss of Wrathful Deities" (released through Sepulchral Voice Records in spring 2021) is the latest in a 19-year sonic exploration of the transcendental essence and nature of death in form of pounding, dark Death Metal. It is rooted in the adoration of mysterious Tibetan burial rites and shamanic passages to other worlds.

    FR - DEATH METAL depuis 2002 venant de Londre, Angleterre.

    Le cinquième album de Grave Miasma, "Abyss of Wrathful Deities" (sorti chez Sepulchral Voice Records au printemps 2021) est le dernier d'une exploration sonore de 19 ans sur l'essence transcendantale et la nature de la mort sous la forme d'un Death Metal sombre et martelant. Il est ancré dans l'adoration des mystérieux rites funéraires tibétains et des passages chamaniques vers d'autres mondes.

    Fuoco Fatuo

    EN - The distressing awareness of the nothingness, transcending in the oblivion, feeding on the black void.

    With their latest opus “Obsidian Katabasis”, Italian doom metal cult FUOCO FATUO have implemented their most towering, suffocating, darkest and most abstract work yet.
    Following up their massive 2017 release “Backwater” which saw the band morph into a more monstrous entity by heightening their doom metal paradigm into more funeral-like realms where their sound became more amalgamous with the likes of such luminaries as Disembowelment, Tyranny, and Esoteric, “Obsidian Katabasis” sees FUOCO FATUO venture even further into the otherworldly obscure undiscovered dimension. Elements of a dreadful nature which find cohesion for a rich and thick sound that manifests into a visionary descent though multi-layered guitars, skullcrushing low tuned chords and sepulchral tremolos filtered through analog sounds for wider landscapes marred with obsessive drumming and infernal growls. An atmospheric, violent and noisey ritualistic experience.

    FR - La conscience angoissante du néant, se transcendant dans l'oubli, se nourrissant du vide noir.

    Avec la sortie de leur dernier opus "Obsidian Katabasis", le groupe culte italien de doom metal FUOCO FATUO a mis en œuvre son projet le plus imposant, le plus étouffant, le plus sombre et le plus abstrait à ce jour. Des éléments d'une nature épouvantable qui trouvent une cohésion dans un son riche et épais qui se manifeste dans une descente visionnaire à travers des guitares multi-couches, des accords graves et écrasants. Une expérience rituelle atmosphérique, violente et bruyante.